
Ca să înțelegeți mai bine motivul revoltării mele pe acest subiect, voi începe cu un mic rezumat al întâmplărilor.
În anul 2013 Consiliul Județean Constanța a votat un Program de Transport valabil până în 2019, program prin care operatorul face „ce vrea”, fără ca să i se poată pune vreo condiție legată de confort sau de numărul de locuri (autobuze în locul microbuzelor).
De-a lungul timpului reclamațiile navetiștilor s-au tot înmulțit, motiv pentru care am hotărât să se rezolve o dată pentru totdeauna problema condițiilor de transport din Năvodari și să trecem peste promisiunile tuturor, fapt pentru care pe data de 27 martie am depus o adresă la Consiliul Județean Constanța în care am enumerat tot ce mi-au transmis navetiștii și prin care am cerut să se găsească soluții.
Reprezentanții Consiliului Județean au constat ce am reclamat eu, au sancționat firma de transport în comun și.. cam atât. Oamenii erau transportați în aceleași condiții, motiv pentru care Daniel Turcu, consilier județean din partea PMP a venit cu cea mai rapidă soluție pentru ca navetiștii să beneficieze de un transport în comun decent: înființarea unui nou traseu pe ruta Lumina-Năvodari-Mamaia-Constanța, traseu ce ar fi urmat să fie deservit de mijloace de transport cu minim 35 de locuri. Un proiect benefic atât pentru navetiștii din Lumina care lucrează în Mamaia și sunt nevoiți să schimbe două transporturi în comun, cât și pentru cei din Năvodari care s-au săturat să fie umiliți și transportați în condiții mizere. Acest proiect fiind solicitat de către primarii de la Năvodari (PSD) și Lumina (PNL).
Însă pentru consilierii județeni din partea ALDE, PSD și PNL n-a contat acest lucru. N-a contat faptul că și-ar fi ajutat primarii, n-a contat faptul adevăratul beneficiar al proiectului este cetățeanul de rând care este nevoit să folosească transportul în comun. Nu. Pentru consilierii județeni din partea ALDE, PSD și PNL a contat interesul de partid, adică protejarea firmelor care operează deja pe acest traseu, firme care pur și simplu își bat joc de navetiști!
Dar n-am cedat și am continuat demersurile pentru a-i convinge să ia măsuri. În urma controalelor din teren efectuate de către reprezentanți ai CJC în colaborare cu ISCTR, reprezentanți ai Primăriei Orașului Năvodari, Poliției Naționale și Poliției Locale, s-a constatat faptul că toate cele patru firme verificate (GMS, JTA, Metropolitan și Transevren) folosesc mai puține autovehicule decât este specificat în licența de transport, considerându-se că ăsta-i motivul pentru care mijloacele de transport în comun sunt aglomerate la orele de vârf. În încheiere, se propune ca soluție suplimentarea numărului de autovehicule la toți cei patru operatori. Toți transportatorii au primit termen două luni pentru a remedia acest aspect.
După ce a expirat termenul, am mers personal pe teren pentru a vedea dacă transportatorii respectă avertismentul oferit de Consiliul Județean, însă nici vorbă, nu au suplimentat numărul autovehiculelor de pe traseu. Dar au mai fost deranjați în vreun fel cu vreun control, au mai primit sancțiuni de la autorități? Liniște și pace.
Însă tot n-am cedat. Am așteptat să se apropie anul 2019, anul în care toate licențele de transport ar fi urmat să expire. Anul în care Consiliul Județean ar urma să organizeze alte licitații, licitații la care ar fi putut schimba condițiile de transport iar astfel navetiștii să poată beneficia în sfârșit de condiții decente.
Doar că s-a întâmplat ceva la care nu s-a așteptat nimeni. A venit campania electorala iar PSD-ul a oferit un „cadou” transportatorilor din toată țara: licențele de transport câștigate în anul 2013 și care erau valabile până în anul 2019 au fost prelungite, prin ordin de ministru, până în anul 2023! Iar astfel PSD a oferit monopol actualelor firme de transport în comun pentru încă patru ani de zile, ani în care navetiștii vor fi nevoiți să suporte aceleași condiții.
Au luat această decizie printr-o simplă hotărâre, o hotărâre care afectează milioane de români. Oricât de mult ne-am zbate noi, cei de pe plan local, cărtile sunt făcute de sus. Mult mai sus. Subiectul transportului în comun este doar un exemplu de luptă împotriva morilor de vânt. Motiv pentru care trebuie să scăpăm cât mai curând de acest partid înconjurat de grupuri de interese.
Acest articol nu este unul de campanie, ci de conștientizare. Nu îmi permit să vă spun cu cine să votați, dar insist să ieșiți duminică la vot și să votați împotriva PSD-ului. Faceți-o pentru voi.